واکنش روسیه پسکوف آمریکا تحریم ها آمریکایی

واکنش: روسیه پسکوف آمریکا تحریم ها آمریکایی ریاست جمهوری اخبار بین الملل

گت بلاگز اخبار پزشکی ۵ درمان طبیعی جهت داشتن خواب راحت

بنابر گزارش انجمن خواب آمریکا، از هر سه بزرگسال در این کشور، یک نفر بی خوابی گاه به گاه را تجربه می کند، در شرایطی که از هر ۱۰ نفر، یک نفر به بی خوابی مزمن مبتل

۵ درمان طبیعی جهت داشتن خواب راحت

۵ درمان طبیعی جهت داشتن خواب راحت

عبارات مهم : سلامت

بنابر گزارش انجمن خواب آمریکا، از هر سه بزرگسال در این کشور، یک نفر بی خوابی گاه به گاه را تجربه می کند، در شرایطی که از هر ۱۰ نفر، یک نفر به بی خوابی مزمن مبتلاست. در شرایطی که زیاد ما خواب خوب شبانه را جهت بهره مندی از فایده های کوتاه مدت مانند هوشیاری زیاد در روز بعد مورد توجه قرار می دهیم، این توصیه را نیز باید مد نظر داشت که خواب کافی جهت سلامت انسان مهم هست. طی مدت زمانی که خواب هستیم، بدن روند ترمیم و بازسازی خود را دنبال می کند که می تواند به اصلاح هر چیزی از درمان بیماری های مزمن تا مدیریت وزن کمک کند.

به گزارش عصر کشور عزیزمان ایران به نقل از “آبزرور”، میزان خواب مورد نیاز جهت هر فردی متفاوت هست، ولی زیاد مردم حداقل به هفت ساعت خواب شبانه جهت حفظ سلامت بدن و روان خود نیاز دارند. زمانی که به میزان کافی نمی خوابیم یا کیفیت خواب ما مطلوب نیست، سلامتمان تحت تاثیر قرار می گیرد. در حقیقت، پژوهش ها نشان داده اند که شرایط ضعیف خواب می تواند امید به زندگی را کم کردن داده و خطر پرسشها سلامت جدی مانند چاقی، دیابت و بیماری قلبی را زیاد کردن دهد.

۵ درمان طبیعی جهت داشتن خواب راحت

خبر خوب این است که شما می توانید اقداماتی را در جهت تجربه خواب خوب و راحت شبانه مد نظر قرار دهید. روش هایی طبیعی جهت کمک به اصلاح کیفیت و مدت وقت خواب وجود دارند که عوارض جانبی مصرف داروهای خواب آور مرسوم را نیز به همراه ندارند.

ورزش

ورزش روزانه در وقت مناسب (به عنوان مثال، چندان به وقت خواب نزدیک نباشد) یکی از عالی ترین چیزهایی است که می توانید جهت تجربه خواب خوب شبانه مد نظر قرار دهید. ورزش کردن به تنظیم ریتم شبانه روزی طبیعی بدن کمک می کند که به اصلاح شرایط خواب منجر می شود. بنابر گزارش بنیاد ملی خواب آمریکا، ورزش می تواند از طریق کم کردن علائم اضطراب و افسردگی، شرایطی که با اختلال در خواب پیوند خورده اند، به اصلاح بی خوابی نیز کمک کند. فعالیت جسمانی روزانه به کم کردن کورتیزول، یکی از هورمون های مهم استرس در بدن انسان، نیز کمک می کند.

بنابر گزارش انجمن خواب آمریکا، از هر سه بزرگسال در این کشور، یک نفر بی خوابی گاه به گاه را تجربه می کند، در شرایطی که از هر ۱۰ نفر، یک نفر به بی خوابی مزمن مبتل

بهتر در ساعات نزدیک به وقت خواب ورزش نکنید لیکن ممکن است نتیجه ای معکوس به همراه داشته باشد. در همین راستا، انجام ۳۰ دقیقه ورزش روزانه هنگام صبح یا بعد از ظهر توصیه می شود.

منیزیم

منیزیم به دلایل بسیاری جهت سلامت انسان مهم است که از آن جمله می توان به اصلاح شرایط خواب و کم کردن استرس اشاره کرد. جای شگفتی نیست که کمبود منیزیم می تواند به خواب بی کیفیت منجر شود. پژوهش ها نشان داده اند که مصرف منیزیم حتی به اصلاح بی خوابی که به عنوان دشواری در به خواب رفتن و خواب باقی ماندن تعریف می شود، نیز کمک می کند. مصرف حدود ۴۰۰ میلی گرم منیزیم در قالب مکمل پیش از خواب جهت اصلاح شرایط استراحت شبانه ایده آل هست. همچنین، شما می توانید مواد غذایی سرشار از منیزیم مانند اسفناج، دانه های کدو تنبل، و بادام را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

۵ درمان طبیعی جهت داشتن خواب راحت

نور خورشید

آیا می دانستید که کمبود مواجهه با نور خورشید ممکن است در کیفیت خواب شما اختلال ایجاد کند؟ قرار گرفتن در معرض نور خورشید جهت تنظیم ریتم شبانه روزی که به عنوان ساعت داخلی بدن نیز آشنا می شود و فرآیندهای بیولوژیکی از جمله خواب را کنترل می کند، بسیار مهم هست. پژوهش های علمی نشان داده اند که کمبود نور در محیط کار می تواند به کیفیت پایین خواب و همچنین اختلالات خواب منجر شود که می تواند اثرات منفی بیشتری بر سلامت انسان به همراه داشته باشد.

به طور کلی، ما می توانیم از قرار گرفتن در معرض نور خورشید طی روز سود ببریم، حال چه در حال ورزش کردن باشیم، چه در حال ناهار خوردن باشیم و یا اطراف محل کار یک پیاده روی کوتاه انجام دهیم. اگر در اداره ای کار می کنید یا در منزل ای زندگی می کنید که نور طبیعی به آن راه ندارد، زیاد کردن قرار گرفتن در معرض نور خورشید هرچه زیاد اهمیت می یابد.

بنابر گزارش انجمن خواب آمریکا، از هر سه بزرگسال در این کشور، یک نفر بی خوابی گاه به گاه را تجربه می کند، در شرایطی که از هر ۱۰ نفر، یک نفر به بی خوابی مزمن مبتل

مواد غذایی حاوی تریپتوفان

تریپتوفان که به نام ال-تریپتوفان نیز آشنا می شود یک اسید آمینه اساسی است که بدن از آن جهت تولید انتقال دهنده های مغزی تنظیم کننده خواب به نام سروتونین و ملاتونین استفاده می کند. تریپتوفان به نظر می رسد دارای اثرات آرامش بخش طبیعی هست، از این رو می تواند به خواب بهتر نیز کمک کند.

۵ درمان طبیعی جهت داشتن خواب راحت

گوشت بوقلمون سرشار از تریپتوفان است و از دیگر مواد غذایی حاوی این اسید آمینه مهم می توان به گوشت مرغ، ماست، اسپیرولینا، مغزهای خوراکی مانند بادام هندی و گردو، و دانه های خوراکی مانند کدو تنبل و آفتابگردان اشاره کرد.

روغن های اساسی

روغن های اساسی به صورت مستقیم از پوست، گل، میوه، برگ، دانه، یا ریشه یک گیاه یا درخت استخراج شده است اند. این روغن ها به واسطه فایده های سلامت متفاوت خود مشهور هستند که از آن جمله می توان به اصلاح خواب اشاره کرد. زمانی که عنوان خواب خوب شبانه مطرح می شود، استشمام رایحه بعضی روغن های اساسی می تواند به کسب آرامش و خواب راحت تر کمک کند. جهت تجربه استراحت خوب و راحت شبانه می توانید استفاده از روغن های اساسی اسطوخدوس، رز، و بابونه رومی را مد نظر قرار دهید.

واژه های کلیدی: سلامت | شبانه | طبیعی | خورشید | اخبار پزشکی


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs